Hur det stackars ögat mår?

Tackar som frågar! Jag förstår att ni legat sömnlösa av oro över mitt skadade öga. Hur ni gått runt på dagarna med en liten klump i magen och lätt tryck över bröstet. Men nu kan jag lätta all världens oro och ångest.

Idag var jag nämligen på sista kontrollen hos ögonläkaren. Jag har ju vart där några gånger sen i julas. Så pass ofta att jag fått frikort. Jag fick ju dels en rispa på hornhinnan och dels en djupare infektion. Allt för ett litet barnfinger som viftade lite för ivrigt mot sin ömma moder. Men idag blev ögat med beröm godkänt. Jag ser till och med bättre med det skadade ögat än med det ”friska”, hur nu det är möjligt. 

För att fira ska jag vidare till optikern för en synundersökning. Det är äntligen dags att uppdatera mina mycket slitna bågar. Med mig i glädjeyran har jag dottern som behövde få vara hemma från förskolan idag, utan lillebror. 



Kommentarer

