Saker man gör en helt vanlig lördag

Men en småförkyld och småfebrig liten, som dessutom spenderat en hel vecka själv på ny avdelning på förskolan, blir det liksom inte så många knop på en ledig dag. När dessutom maken måste in och jobba sänks ambitionerna ytterligare. Vi hänger med andra ord i soffan idag. 

Jag växlar mellan att kramas medan vi tittar på Pippi och att rita karaktärer ur My little ponys film Rainbow Rocks. Där emellan viker jag tvätt. Men det har helt klart lägst prioritet. 

I förmiddags, när jag och barnen åkte till affären för att handla lunchmat och lördagsgodis, kan det hända att jag köpte ett paket Ben and Jerry’s. Det har högst prioritet ikväll för min del. men fram tills dess ska det kramas, bäras och ritas lite till.

Dagens första alster – Twilight Sparkle.

Kommentarer

