Att köpa sig lite lycka

Glasögonen är hämtade och betalda. Och godkända av maken. Jag köpte dem nämligen helt utan inflytande från honom vilket gjorde honom lite nervös. Men med min stil och klass kan jag inte förstå varför han skulle oroa sig.

Nåväl, efter att ha hämtat glasögonen passade jag på att ta ett snabbt varv runt Vällingby city för att köpa mig lite lycka inför morgondagen. Att köra VAB med två barn när man själv känner sig smårisig kräver nämligen viss underhållning. Två filmer, en barntidning och en förpackning påskfjädrar senare var jag på väg hemåt. 

Nu var ju barnen fortfarande vakna när jag kom hem, så allt utom fjädrarna de redan sett. Men de där fjädrarna kommer nog rädda hela morgondagen. Jag tänkte skicka upp den febriga dottern i syrenträdet för att dekorera det. Det kan ju inte bli annat än succé.

Jag bjuder på en högkvalitativ bild på ett par av de två nya glasögonen. 

Kommentarer

