Tröttheten

Det känns som att den här vinterns virus haft ett enda syfte – göra alla vuxna människor alldeles fruktansvärt slöa. Maken till trötthet jag känt under vinterns två rejäla förkylningar har sällan skådas. Jag känner mig helt utslagen! Och då har jag inte ens feber. Jag är alltså täppt i näsan. That’s it. Men känner likväl av en förlamande trötthet.

Igår var jag tvungen att lägga mig och sova en tmme med sonen efter att ha bytt sängkläder i två sängar. Och idag har jag placerat mig i sängen med en bok (när hände det senast?). Barnen har full underhållning av sina farföräldrar så det går ingen nöd på dem. Ja förutom att de fortfarande är förkylda de med. Men klart piggare än sin mor är de.

Så med siktet inställt på att läsa en god bok känner jag att den här dagen är helt okej för en trött småbarnsmamma. 

Jag ser dessutom förvånansvärt bra med de nya glasögonen. Kan vara för att de helt enkelt går att putsa rena, något de gamla glasögonen inte varit i närheten av de senaste två åren. 



Här är det par som dottern valde.

Kommentarer

