Jag och mina kroppsvätskor

Jag vet inte hur det är med er, men själv hänger jag rätt mycket med människor som arbetar inom sjukvården. För er som inte hänger särskilt mycket med människor som arbetar inom sjukvården kan jag meddela att människor som arbetar inom sjukvården har en stor fascination för kroppsvätskor. Vad, när, hur, hur mycket och framför allt – hur såg det ut?! – är vanligt förekommande frågor. Det finns liksom igen ände på hur mycket man kan grotta ner sig i ämnet.

Jag är själv likadan. Även om jag har vissa gränser för vad jag vill diskutera (min man skulle dock hävda att jag är helt gränslös här). Så nu när jag varit förkyld och således använt nässköljen frekvent har jag stått med huvudet hängandes över handfatet och noggrant följt utvecklingen. I extas ska tilläggas. Men ta det lugnt, jag ska inte delge er mina fynd. Nånstans får man dra gränsen för vad som är för privat. 

Så, när jag på jobbet berättade om denna nässkölj frågade en kollega (med genuint intresse) vad det egentligen var som kom ut ur näsan. En fullt relevant fråga. Men en annan kollega stoppade diskussionerna då hon kände att det kanske kunde vänta lite eftersom hon just fått en tallrik varm mat framför sig. Nån hejd får det ändå vara. Det blev således ingen djupdykning ner i handfatet den gången. Jag kommer dock med största sannolikhet ha skäl att återkomma i ämnet. Jag förstår ju att det finns ett stort allmänintresse i frågan. 

Kommentarer

