What’s the deal med glassbilen?!

Vi har turen (?) att bo längs med glassbilens rutt. Inte bara här i villaförorten utan typ jämt. Vid varje flytt har det inte dröjt länge innan vi hört glassbilens trudelutt spelas utanför fönstret.

Jag förstår bara inte riktigt poängen med glassbilen längre. Eller jo, om man bor på landet och inte har nån affär hyfsat nära kan det vara trevligt att få tillgång till glass en varm sommardag. Som till exempel när glassbilen plötsligt kom till stugan. Men här?!  Här är det igen större svårighet att få tag i glass. Vare sig enstaka eller storpack. Affärerna svämmar ju över av glass och andra sötsaker. 

Så poängen med glassbilen i tätbebyggt område är…? Nej, jag har faktiskt ingen idé alls. Annat än att reta småbarnsföräldrar genom att skapa konflikter typ.  

 

2 thoughts on “What’s the deal med glassbilen?!

  1. Jag hade en kollega en gång som berättade för sina barn att glassbilen har slut glass när den åker runt och spelar…hennes barn tjatade aldrig om glassbilen!

    Hade förmånen att äta med din syster ikväll. Otroligt trevligt och kul att få uppdatering live.
    Samtal henne att jag älskar din blogg så jag måste kanske skriva det till dig med.

    Kram

    Gilla

Kommentarer

