När man får ett infall

Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Kanske är jag i behov av förändring? Jag menar, först får jag för mig att jag kanske borde vidareutbilda mig (inget ont i det förvisso). Sen går jag till frisören och säger plötsligt ”Jag ska nog ha lugg!”. Och då gör ju frisören som jag säger. Det är bara det att jag alltid ångrar mig när jag klipper lugg. Om inte med en gång så efter några veckor. Men lugg skulle jag tydligen ha. 

Jag gick från den här risbusken: 

 

(Nej det är ingen smickrande bild på mig, men det är så jag ser ut.)

Till det här:  

Nu är luggen lite sned (och egentligen lite lång dessutom) men det är tack vare att mitt hår ännu inte är tillräckligt tuktat för att ligga framåt. Eller i mittbena. Men den vänjer sig väl lagom tills att jag sparat ut luggen igen.  

4 thoughts on “När man får ett infall

  1. Fint! Du ser också ut att ha ett hår som skulle passa för balsammetoden, min räddning… Kolla lockig.se om du är nyfiken. INTE min sida (men min frisörs…) men är så nöjd med mitt ”nya hår” att jag inte kan låta bli att tipsa vidare… 🙂

    Gilla

    • Balsammetoden har jag kört med tidigare och jag har ett konto på lockig.se 🙂 Det är verkligen toppen för håret! Jag återgick dock till vanlig hårtvätt på grund av tidsbrist…

      Gilla

Kommentarer

