Är det jobbigt att vara mamma?

Härom dagen hade vi en osedvanligt konfliktfylld kväll, barnen och jag. Jag var väldigt trött och så även barnen. Maken var på jobbet. Det var med andra ord upplagt för missförstånd och gnäll (från alla håll). 

När det för länge sedan var dags för nattning och inget av barnen sov hade jag än mindre ork kvar. Efter att ha sagt till dottern å det bestämdaste att det nu var hög tid att borsta tänderna istället för att gå runt och skaka på rumpan frågade hon mig om det är jobbigt att vara mamma. Jag blev lite ställd men svarade att jo, det kan vara rätt jobbigt att vara mamma ibland. Hon frågade då i vilka situationer det är jobbigt varpå jag inte riktigt hann svara innan hon säger ”Är det jobbigt att vara mamma just nu?”. Det var bara att krypa till korset och erkänna att det där och då var väldigt jobbigt att vara mamma. Då drar hon på sig pyjamasbyxorna igen och börjar borsta tänderna. 

Min stora lilla sexåring.

2 thoughts on “Är det jobbigt att vara mamma?

  1. Vilken klok tjej! Känner för övrigt helt igen mig i situationen även om mina barn är lite större, men de kan fortfarande uppstå emellanåt. Speciellt när jag är stressad och trött, barn har ett sjätte sinne när det gäller det där och vill ju vara med en ännu mer då eller sätta sig på tvären. Ibland har det varit långa kvällar ;-).

    Gilla

Kommentarer

