En förnimmelse av sommar

Imorse ägnade jag mig åt mina nya morgonrutin – promenera till pendeln. Det är en högst motvillig aktivitet tack vare cykeltjyvsjäveln. Jag menar, det är knappast så att det dryper av överflödig tid på morgonen. Men nu är det som det är och det blev som det blev. 

Så där gick jag med raska (lätt irriterade) steg mot pendelstationen, tittandes på trottoaren framför mig och lyssnandes på morgonpasset då det slog mig – det ser ta mig tusan ut som om det vore sommar! Jamen nästan i alla fall. Och det är högst glädjande.  Sommaren närmar sig med stormsteg!

Här har ni alltså min sommarbild. Mer än så behövs tydligen inte för att jag ska fyllas av nån slags glädjande känsla.

Jag blev så peppad av denna insikt jag köpte med mig två liter jordgubbar på vägen hem. Dessa har jag och barnen nu mofflat i oss tillsammans med grädde och pannkakor. Lyckan är stor. Som dotter sa ”Tänk vilken lyx att äta efterrätt till middag!”. Ungefär så ja.   

 

One thought on “En förnimmelse av sommar

Kommentarer

