I will always love you

Så kom den dagen när min fina fina Sjösala blev stulen. Min 7-växlade donna med en cykelkorg som gjorde handlingen på väg hem från jobbet till en fröjd. Min svarta-faran som gjort morgnarna på väg till pendeln lite lättare. Min trotjänare som tagit mig både till och från dotterns fotbollsträning. Och mitt framtida stöd när jag skulle hämta ett barn på förskolan och det andra på fritids, 2 km längre bort. 

Nåväl, jag antar att tjuven fick jobba en del för att få min älskade cykel. Den var trots allt rejält fastlåst med ett rekorderligt lås genom ramen. Tänk, en komplett cykel med barnsits och hjälm…vem kan motstå det?! Nu får jag väl bita i det sura äpplet och hosta upp en massa pengar för en ny cykel. För jag gissar mig till att försäkringen har en ordentligt tilltagen självrisk. Whoop whoop. 

Ser du min fina cykel på blocket (här utan barnsitsen) – så kan du väl hojta till. Jag har hört att det är sjukt vanligt att man får tillbaka snodda cyklar.  Och du tjuvadjävul – jag önskar dig evig analklåda!!

2 thoughts on “I will always love you

  1. Fy vad tråkigt att höra, Timbuktu har en låt ”Resten av ditt liv” som skulle passa in nu apropå verkligen att inte gilla någon. Man får anpassa situationen från otrohet till tjuvsituation dock. Hoppas du får en bra dag trots allt!

    Liked by 1 person

Kommentarer

