Helgen i bilder

Ja jäklar i min lilla låda vad vi hunnit med saker i helgen! Inte allt vi (jag alltså) hade tänkt, men en hel del faktiskt. Och en hel del som inte fanns med på min lista till på köpet.  

Det kanske känns lite tjatigt med alla dessa blommande körsbärsträd, men jag har kollat in de vackra rosa trädkronorna. Inte i Kungsträdgården dock. De finns även i förorten. 

Sen har vi spanat in lövsprickningen i trädgården också. Bara en sån sak.  

Jag tog bilen och hämtade min nya cykel! Så nu känner jag mig riktigt peppad på att kliva upp imorgon bitti. Det här är alltså säljarens bild.

 

Jag har handlat en massa jord, lite krukor och några blommor för att få ordning på både pelargonerna inne och trädgården.  

 

Och så har jag fått mig en hel pelargonarmé!  

Vi har kickat igång grillsäsongen och insett att vi har briketter så vi klarar oss en bra stund.  

Och så har vi druckit god öl medan maten låg på grillen. Det stod mellan en löptur eller en öl. Idag vann ölen. Tyvärr hittade jag en superfin balanscykel på blocket när jag druckit upp hela ölen, så den gick jag miste om. Kändes inte motiverat att ta en taxi till andra sidan stan för en barncykel. Men ölen var fantastiskt god!

I min iver började jag putsa lite fönster när solen gömt sig bakom huset bredvid. Det blev dock bara min rumpa som fick vara med på bild eftersom dottern lekte med min mobil.  

 

Jag har inte fotat när jag städade, hängde tvätt, hoppade studsmatta, lagade mat, hängde med vänner, planerade trädgården, återvann allt skräp, lyssnade på när grannarna klippte gräset, tankade bilen eller storhandlade. Men det lyckades vi också få till. Heja heja!

2 thoughts on “Helgen i bilder

Kommentarer

