Bålsta kan väl inte ligga så långt bort?!

Det där nätauktioneriet jag håller på med börjar ge utdelning. Ja, eller tvärt om egentligen. Det kostar ju pengar när man budar hem saker. Men utdelningen är flertalet tavlor som jag verkligen gillar. Min man har inte sett dem än, så hur han ställer sig till den nya konsten återstår att se.

Idag var det dags att hämta tre inropade alster. Jag googlade före avfärd för att lista ut var Bålsta egentligen ligger. Så långt borta kan det väl inte vara?! En bit till med pendeln bara! Typ. Fast tvärt om visade det sig. Bålsta ligger närmare 5 mil från där vi bor (och då bor vi ändå i Västerort) kan jag meddela. Så jag ställde in GPS’en på rätt adress och gav mig iväg. Jag körde in och ut ur flertalet regnoväder. Jag såg stora åkrar med traktorer, hagar fulla av hästar (eller om det var kor…jag tittade nämligen mest på vägen) och en hel del större gårdar. Jag åkte igenom kommuner jag inte ens hört namnet på. Ett tag trodde jag att jag lämnat Sverige… När radion inte längre hittade någon mast att sammanföra sig med och jag bara hörde sus från högtalarna, berättade GPS’en att jag var framme. Hurra!

Mitt i ingenstans fanns en bensinstation. Jag svor och tänkte att GPS’en borde kastas ut genom bilrutan. Eventuellt även köras över av bilen ett par gånger. Men så såg jag ytterligare en byggnad, liksom bakom lastbilsparkeringen. Och där var den – lagerlokalen med allt som skulle auktioneras ut (eller skulle hämtas upp). 

Glad i hågen stövlade jag in. Och herre jistanes så mycket saker! Jag hade kunnat gå runt i timmar och botanisera bland alla pryttlar – stora som små. Men jag hejdade mig. Jag är trots allt inte gjord av pengar. Och min man tycker verkligen inte att min nya hobby är hållbar ut ett ekonomiskt perspektiv. Så jag betalde mina tre tavlor och åkte de fem milen hemåt igen.  

 

Här ser ni mig med ett av mina byten. Det är ett par. Kanske har hon på sig en brudklänning. Och han har hatt. Jag känner på mig att de är kära. Och det är ju fint.

Kommentarer

