Fullt logiskt provhyttsbeteende

Dottern fick en klänning av sin farmor. Tydligen var klänningen inte till belåtenhet, så vi tog en tur till affären för att byta den mot en variant som kommer till användning. Dottern tittade länge och väl på utbudet och hittade till slut ett plagg hon verkligen ville ha – en klänning med lång ärm och vid kjol. Vi var dock lite osäkra på storleken så vi gick in i provhytten. Ganska snart såg vi att klänningen var på gränsen till liten, så jag bad henne stanna kvar i provhytten medan jag hämtade en större storlek. Sagt och gjort. 

När jag kom tillbaka till provhytten stod hon med byxorna vid knäna och speglade sin rumpa, samtidigt som hon dansade. Hur nöjd som helst! 

Jag funderar på att göra detsamma nästa gång jag provar kläder. Det är ju tydligen hur kul som helst.

Kommentarer

