Min kärlek till listor (och min makes hat mot desamma)

Jag har ägnat en stund på eftermiddagen åt en av mina favoritsysselsättningar – skriva listor! Jag älskar att skriva listor. Älskar! Listorna skänker mitt röriga inre ett lugn och gör att jag kan skifta fokus till annat. Typ vad vi ska äta till middag. 

Just idag var det dessutom en (enligt mig) särdeles viktig lista då den innefattade nästan allt som vi behöver göra med vårt hus. Ja inte byta glödlampor på fasadbelysningen och såna småsaker, men allt det stora. Större renoveringar mestadels. Saker som behöver göras de närmsta åren. Det vill säga en hel del saker.

Lika mycket som jag älskar dessa listor hatar min man desamma. Han får inte något inre lugn av mina listor. Tvärt om. Men han var med och författade dagens lista. Av nån outgrundlig anledning ville han inte titta på listan när den var klar. Istället fick jag sammanfatta vad vi (typ) kommit överens om att påbörja i år. Mer än så ville han inte veta. 

Nu ska jag sitta och titta på min lista och bara njuta resten av dagen. Vad min man tänker göra återstår att se.

Kommentarer

