Say yes to the dress

Jag tog mitt vackra anlete och sprang några ärenden på förmiddagen. Vi ska på bröllop till helgen, bara jag och min man. En lyx av sällan skådat slag. Men inför detta är det några småsaker som behöver fixas. Jag råkade nämligen slänga alla mina vår- och sommarskor i vintras. Inte i något slags vredesmod (känns nödvändigt att nämna det) utan för att de var så slitna och fula att enda sättet för mig att få tummen ur och köpa nya var att slänga de gamla. 

Så det har jag pysslat med en stund. Letat skor. Fasen vad jag hatar att leta skor när de måste fylla vissa kriterier. Känns betydligt bättre att bara okynnesleta. Det är ju då man hittar godbitarna. Inte när man måste ha ett par. Men nu har jag kommit på avvägar märker jag, så åter till saken.

Mitt i skoletandet insåg jag att luggen behöver klippas en smula. Det har vart svårt att se på sista tiden. Inte nog med att jag inte ser – jag ser ut som en cocker spaniel i håret. Men nån hund ska man väl vara lik tänker jag.

 

Väl inne bland butikerna kan jag ha råkat gå in i en klädaffär, där det kan ha utspelats en scen liknande något ur ”Say yes to the dress”. Jag som redan har allt klart inför helgens festligheter (sånär som på skorna då) började näst intill veva med armarna och stamma fram ”Oh my god, oh my god, oh my god!” med tårar i ögonen när jag såg the dress. Ja det är ju inte jag som ska gifta mig så vad jag har på mig spelar mycket liten roll. Men den här klänningen liksom talade till mig. 

Så nu sitter jag här i köket, väntandes på att pastavattnet ska koka upp och undrar om jag måste panikåka tillbaka till butiken och köpa denna klänning. Det känns som att det kanske måste bli så. It’s ment to be så att säga. 

Kommentarer

