Sen kan man ju testa att titta ut också

Jag är trött om morgnarna. Vem är inte det liksom. Men jag är så trött att jag tydligen inte tittar ut genom fönstret en enda gång innan jag stiger ut genom ytterdörren. Oavsett väder. Det händer att jag kastar en blick på termometern för att få ett hum om det är dunjacka eller kavaj som gäller för dagen. Men tydligen kan jag inte höja blicken ett par centimeter från fönsterbrädet för att få en bild av eventuell nederbörd. Man kan tycka att det borde räcka med fönster i tre väderstreck för att hitta ett tänkbart fönster att titta ut genom. Kanske är det det där fjärde väderstrecket som saknas för att jag ska fixa det.

Mitt lata morgonbeteende leder inte sällan till att jag kliver utanför ytterdörren bara för att konstatera att det spöregnar. Och att jag inte är klädd i något som ens kommer i närheten av regnvänligt. Inte ens ett tydligt smatter mot fönsterrutan avslöjar regnet för mig. Nej jag är tydligen både blind och döv på morgonen. Så jag vänder in igen. Funderar över om hela regnstället behöver åka på. Funderar över varför i hela friden jag inte köper nya stövlar då de gamla läcker in vatten. Och så funderar jag över hur jäkla svårt det ska vara att blicka ut genom fönstret, om så bara för några sekunder.  

Läckande stövlar på, här in case of lervälling i samband med förra veckans fårsläpp.   

Tillägg: Jag är tydligen även så trött att jag marscherar rakt in i spärrarna vid tunnelbanan, utan att registrera kortet först. Sen tar det tydligen nån minut innan jag inser mitt misstag eftersom att jag försöker gå igenom ytterligare en spärr utan att registrera kortet. Snart blir det kaffe. 

Kommentarer

