Dagens hoppsan

När man vart förälder i snart sex år kan det tyckas att man borde ha koll på vissa saker. Typ att respektive barn behöver två par sneakers (eller liknande skor) och inte bara ett. Under en dag hinner det nämligen uppstå ungefär en miljon situationer då ett par skor kan tänkas slås ur spel, om så bara tillfälligt. Det är liksom inget nytt och revolutionerande. Det har vart så de senaste sex åren och det kommer att fortsätta så i typ tjugo år till. Jag hoppas dock att barnen är något sånär hyfsat självförsörjande om en tjugo nåntingt år så att jag slipper förse dem med dubbla skouppsättningar resten av mitt liv.

Har jag då tagit till mig av denna kunskap, undrar ni nu. Tydligen inte. Idag lyckades den oförskämt pigga sjuklingen vattna hela sig med vattenslangen. Det är sånt som händer. Problemet var bara att denna arma moder inte bidragit det minsta till att se till att det stackars barnet hade två par skor. Så nu hade barnet förskräckligt blöta skor och inget vettigt ombyte. Jag tackade högre makter för att lönen kommit just idag, packade in barnet i bilen och åkte iväg till närmsta hyggliga skoaffär för att införskaffa ett par torra skor. 

Vi får se om jag orkar ta till mig av denna ovärderliga kunskap gällande det optimala antalet sneakers nån gång.  

 Här har ni mina skor. De är lätt fodrade och på tok för varma för att bäras denna tid på året. Men så går det när man slänger bort sina slitna gamla sommarskor innan man köpt några nya. Kanske ligger någon liten lärdom och lurar här med…

One thought on “Dagens hoppsan

Kommentarer

