Inredning i semestertider

Jag försöker så gott jag kan att inspirera mina medmänniskor att intressera sig för inredning. Jag har som synes ett brinnande intresse för detta själv och vill såklart dela med mig av mina kunskaper. Så här kommer dagens inredningstips för att även ni ska kunna skapa ert drömhem.  

En välkomnande hall är A och O. Vad vill du att dina gäster ska få för känsla när de kliver in i ditt hem? Vi har gått på ”här bor en barnfamilj med trötta föräldrar”. Och det är ju sant.

 
  Vi fortsätter med samma känsla vid matbordet. Tvätten är åtminstone ren. Gott så. Blir gästerna trötta kan de sno åt sig ett lakan och helt enkelt lägga sig och sova på en mjuk yta. Det är som sagt viktigt att våra vänner känner sig välkomna. 

Det är trots allt sommar, och för att den känslan inte ska missas inomhus kan du låta barnen behålla skorna på när de springer in och ut ur huset. De drar in både stenar, gräs, blommor och myror som liksom förstärker sommarkänslan ytterligare. Har du tur kliver de i lite kattbajs så att du även får till den rätta doften också.

Och så vardagsrummet då. Har du ingen vas tillhanda går det lika bra att lämna ett vackert glas framme. Det kan du sedan dekorera med vackra föremål. Som här nedan, med en skruv och en bit duplo.  

Nu fortsätter i alla fall jag att njuta av sommaren, utomhus.  

Kommentarer

