Saker man ser på facebook

Har jag sagt att vi har fiber här i obygden numera? Det betyder att jag kan slösurfa när lusten faller på. Som nu, när dottern leker uppe på loftet och sonen har hittat två minioner som tydligen behöver tas omhand. Då slösurfar jag. 

När man slösurfar hittar man ett och annat intressant, upprörande, uppseendeväckande, ledsamt eller rent utav urbota trist. Idag noterade jag att flertalet av mina vänner delat en ”gilla, dela och vinn”-bild från en nystartad sida. Man kunde vinna fantastiska priser om man delade deras bild och gillade deras facebook-sida. Den bild jag såg visade ett helt gäng maskiner från kitchen aid som en lycklig vinnare skulle kamma hem. Och vem vill inte ha en massa dyra hushållsapparater alldeles gratis?! 

Jag fortsatte mitt slösurfade in på den sida som låg bakom tävlingen – Bakning och matlagning – och konstaterade att sidan startats några dagar tidigare. Samma dag lades tävlingen ut. Ingen information om vilka som ligger bakom sidan eller här de lyckats få kitchen aid att sponsra dem med en tävlingsvinst för tiotusentals kronor. Men inte nog med det. Bakning och matlagning har fler tävlingar! Man kan vinna badtunnor, en utomhuspool, en mini cooper och en kåta. Det är ju fantastiskt!  Och det är många som har delat och gillar bilderna. I skrivande stund ut sidan fått 26000 nya gillanden. Fantastiskt!

    
 Tänk så många lyckliga vinnare det snart kommer finnas i detta avlånga land! 

Kommentarer

