En ren och skär lyx

Det är en ynnest att ha tillgång till ett sommarställe. Det är något jag värdesätter oerhört högt. Att det finns ett ställe där vi kan vara om sommaren, där vi dessutom får umgås med nära och kära – det är en ren och skär lyx. 

Större delen av familjen kom hem igår, efter en smidig bilresa (förutom att vi nu kunnat konstatera att vi inte har ett, utan två åksjuka barn). Jag hade gärna stannat en vecka till, men något säger mig att varken mina kollegor eller min chef skulle bli särskilt lyckliga om jag inte dyker upp på jobbet på måndag. Och i ärlighetens namn känns det helt ok att jobba igen. Jag ska dessutom bara jobba i två veckor innan mer ledighet hägrar. 

Men nu säger vi tack och hej då till stugan för den här gången!  

    

    
   Älskade Höga Kusten – om du ändå låg lite närmare.

2 thoughts on “En ren och skär lyx

Kommentarer

